Rätt tråkigt faktiskt

Ross arbetar som pizzabud på Oscars pizzeria där man tagit Oscarsgalan och allt vad den för med sig till det yttersta. Ross och hans polare Mike (som också jobbar på Oscars pizzeria) levererar pizzan iförda frack och körandes en limousin. Levererar dessutom kunden ett tacktal får han eller hon två dollars rabatt på pizzan. Ross ser dock pizzajobbet som en tillfällig sysselsättning då han egentligen ser sig själv som en första klassens skådespelare. Tyvärr gör ingen annan det…

Nu slumpar det sig dock inte bättre än att Ross agent får nog då han inte fått ett enda uppdrag på två år och säger upp hans kontrakt samma dag som han får sparken från pizzerian. Ross står nu helt utan inkomst och det enda han är riktigt bra på är att bowla. Ross är nämligen en riktigt duktig bowlare och efter lite övertalning stället han upp i diverse turneringar som Ross Vegas, hans flickvän Lindsay (uselt spelad av Tara Reid) bli Lil Reno och Mike blir managern Mike. Ross vinner allt han ställer upp i och trion blir kändisar över en natt.

Så långt allt väl men föga oväntat går allt åt skogen så småningom. Ross får storhetsvansinne och vännerna sticker. Hans bowling blir lidande, han lägger av, återförenas med Lindsay och Mike och allt slutar lyckligt. Nu avslöjade jag visserligen slutet men ingen som ser filmen kan undgå att förutse vad som ska hända. Tyvärr blir det aldrig värst bra. Skådespelarna känns mediokra, manuset känns riktigt uselt och dessutom är handlingen rätt tråkig faktiskt.

Hade man fått till det kunde filmen ha blivit rätt bra men som den är nu är det inte mycket annat än ett sömnpiller, inte alls den komedi man eftersträvat.

Inget alls.

1. Vad gör en halvnaken tjej med jättetuttar på omslaget? Den har inget med filmen att göra. Gör om och gör rätt!