Ytterligare en förvirrad kärlekskomedi

I "Management" möter vi Mike som är en uttråkad ung man som jobbar på sina föräldrars motell. Han trivs inte speciellt bra men har liksom fastnat i tillvaron och är nu helt oförmögen att ta sig därifrån. Så en dag dyker Sue upp och allt förändras. Mike blir blixtförälskad och helt mot hans vanliga sätt börjar han uppvakta Sue. Sue är dock allt annat än intresserad men låter efter ett tag ändå Mike (som har en stor kärlek för rumpor) känna på hennes. Mike tolkar det som att de två har något på gång medan Sue ser det mer som välgörenhet. När Sue så reser vidare kan Mike inte glömma henne utan reser tvärs över hela USA för att besöka henne, något som Sue inte alls är beredd på…

Därefter följer de vanliga konflikterna där han är kär i henne, hon är inte kär i honom, han smilar in sig, hon faller för honom, hon faller inte för honom, hon går tillbaka till sitt ex, han kämpar för att vinna tillbaka henne fast det ser hopplöst ut, allt löser sig mirakulöst nog i slutet och de lever lyckliga i alla sina dagar. Vi har sett det förr och "Management" bjuder inte på något nytt. Det finns dock två saker som jag reagerade på.

1) Under filmens första halvtimme vill verkligen inte Sue ha något med Mike att göra det märker man klart och tydligt men ändå går hon med på att göra som han vill. När han kommer och hälsar på henne märker man väldigt tydligt att hon inte gillar det men ändå tar hon med sig honom på sin fotbollsträning och sen hem där han får sova över. Det finns flera sådana exempel och det känns väldigt bisarrt. Det är som om man inte ens orkat anstränga sig när man skrev manuset utan bara slängt ihop något utan att sen läsa igenom vad man skrivit innan produktionen drog igång.

2) I huvudrollen som Sue ser vi Jennifer Aniston! Varför ställer hon upp i sådant här skräp? Visst, storhetsdagarna från "Vänner" är förbi men ändå. Måste hon verkligen ta roller som denna för att överleva?

I rollen som Mike ser vi Steve Zahn och som Sues pojkvän Jango ser vi Woody Harrelson. Zahn gör det bästa med vad han fått men det lyfter aldrig. Harrelson är den som klarar sig bäst av de tre men han har också den minsta rollen av de tre… Nä, "Management" är slarvigt gjord, larvigt gjord och inte något man behöver slösa tid på!

1. Steve Zahn påminner skrämmande mycket om Michael J. Fox. Skulle inte förvåna mig om de är släkt på något vis.

2. I en scen får vi se Harrelson med halva huvudet rakat och andra halvan insmord i raklödder. Ser rätt fräckt ut.

3. En av de roligare scenerna i filmen är när Mike landar i Sue och Jangos pool varpå Jango tror att han är en inkräktare och skjuter honom med en luftgevärskulspruta.