Tillbaka till filmerna med er

Pingvinerna från "Madagaskar"-filmerna är tillbaka med ytterligare en DVD och nu känns de helt plötsligt inte alla lika intressanta som tidigare. Jag tror tyvärr att man slitit ut dem. Under de 10 avsnitten som finns på DVD:n är det inte så ofta som jag skrattar längre. När de dök upp i "Madagaskar" och "Madagaskar 2" var de filmernas höjdpunkter men nu känns det mest uttjatat. Kanske beror det på att karaktärerna inte riktigt håller för så många avsnitt som det är här utan kanske är det så att man ska se dem i en eller två scener i taget? Ungefär som man gör i filmerna.

Hur som helst, här återfinns de allihop. Skipper, Kowalski, Rico och Private och alla är de redo för nya äventyr. Det handlar om allt från förrymda krokodiler till sjölejon som ska samsas med andra djur i parken. Till vardags finns pingvinerna på TV-kanalen Nickelodeon och jag tror de passar mycket bättre där och i det formatet för trots att avsnitten är ungefär 12 minuter styck blir det för mycket med 10 på en gång. Då är det bättre med ett avsnitt är och där.

Kung Julien och hans undersåtar dyker naturligtvis också upp men inte ens de klarar av att lyfta serien. Den förblir platt och med risk för att verka tjatig, det är verkligen trist att det som gjorde dem så roliga i filmen tappas bort här. Kanske skulle man låta Marty och de andra karaktärerna från filmerna dyka upp i gästframträdanden för att försöka få igång handlingen lite? Hur som helst måste man göra något om serien ska leva vidare. Detta är inte på långa vägar tillräckligt bra.

Bara en massa reklam för DreamWorks filmer.

1. Det är väldigt irriterande pingviner som hoppar i DVD:ns menyer.

2. Pingvinernas röster görs av James Patrick Stuart (Private), Jeff Bennett (Kowalski), John Di Maggio (Rico) och Tom McGrath (Skipper) .