Skulle du köpa en begagnad bil av dem?

211 begagnade bilar till salu. Alla måste bort och det nu, annars är det finito för Ben Selleck (James Brolin) och hans familjeföretag Selleck Cars. Who you gonna call? Don Ready – mannen som gång på gång lyckas med det omöjliga och säljer bil efter bil och drar sedan vidare till nästa stad och nästa försäljare som behöver hans hjälp. En sorts legosoldat bland bilvax och blankslitna sommardäck.

Ready spelas av "Entourage"-bekanta Jeremy Piven och gör ett bra jobb, även om komedin är lite märklig. Bakom manuset finns Andy Stock och Rick Stempson som debuterade med "Balls Out: Gary the Tennis Coach", en annan lite märklig komedi och det är väl nu ganska tydligt att de har en speciell stil i sin humor, nämligen där medvetet överspel korsas med under bältet-humor. Resultatet blir just märkligt, och - uppenbarligen - filmer med två titlar med ett kolon mellan.

Ready har ett tajt team med sig (Ving Rhames, David Koechner och Kathryn Hahn) som alla har sina speciella egenskaper och finesser för att få bilar sålda och Selleck har sina säljare som å sin sida saknar både egenskaper, finesser och talang för att göra sitt jobb, så det blir lika delar utbildning som försäljning. Men Selleck har även en dotter (Jordana Spiro) som intresserar sig i firman, och Ready intresserar sig i henne, men hon är förlovad med en nybilssäljande kollegas odrägliga son (Ed Helms) som i sin tur gärna vill att Selleck ska gå i konkurs så att han kan ta över lokalen för att repa med sitt man band (Don Ready: "Are you in a boy band?", Paxton Harding: "No. I'm in a man band. We're all over 30. We call it a man band." Don Ready: "You're men in a boy band.") Big Ups.

Det är med andra ord en del som står på spel och Ready fightas även med vissa plågor sedan något som hände i Albuquerque, något som på verkar hans annars knivskarpa skärpa när det gäller att kränga bilar.

Filmen är så där kul. Eller, den har generellt sett en ganska rolig stämning, men vissa skämt håller alldeles för låg nivå för att "The Goods: Live Hard, Sell Hard" ska klättra upp bland de roligaste nya komedierna. Klarar man av att skämten inte riktigt är 100% så blir filmen nog rätt underhållande i alla fall. Jag hade önskat lite högre nivå, men å andra sidan är detta det andra filmmanus som Andy Stock och Rick Stempson sålt och det första blev ju en film efter att de vunnit en tävling, så de håller väl fortfarande på och värmer upp. Hoppas jag.

1. Manusförfattarna får in en liten passning till sin första film när Don Ready glömmer bort vad Big Ups heter och kallar dem för Balls Out.

2. Ed Helms karaktär är inte helt olik Andy som han spelar i The Office. Han är bra på att vara så där jobbigt dryg och osmart.

3. Will Ferrell har producerat filmen och gör faktiskt en liten roll där han är med i två scener. Han gör ett bra inhopp dock.