Nog bland det sämsta någonsin

"The Romantics" handlar om ett kompisgäng där två av medlemmarna ska gifta sig dagen därpå. Det mesta av handlingen utspelar sig nämligen kvällen före giftermålet.

Lila (Anna Paquin) ska gifta sig med Tom (Josh Duhamel) som tidigare varit tillsammans med Laura (Katie Holmes). Laura är nu brudtärna och har inte pratat med Tom på flera år. Med i gänget är även Tripler (Malin Åkerman), Jake (Adam Brody), Pete (Jeremy Strong), Weesie (Rebecca Lawrence) och Chip (Elijah Wood). Intrigerna är många även om alla vill att det på ytan ska verka vara bra. Hur som helst så händer det en hel del kvällen innan bröllopet som vänder upp och ned på det mesta.

Den här filmen är bland det mest ointressanta och tråkigaste jag någonsin har sett. Trots en fullproppad skådespelarlista med stora namn så suger filmen rejält. Det händer ingenting och det är väldigt segt och tråkigt. Dessutom är det egentligen ingen av skådespelarna som visar vad de går för. Den enda som jag upplever sticker ut lite är Anna Paquin. Katie Holmes spelar samma tråkiga roll som alltid och verkar bara ha ett ansiktsuttryck.

De flesta karaktärerna i filmen är lite halvknäppa och alla har verkligen sin speciella sida. Men trots detta får filmen aldrig fart och när det helt plötsligt börjar hända lite grann, då är filmen slut. Ett extra jobbigt plus är att filmen skakar en del. Alltså, bilden skakar och inte att de har använt sig av en handkamera utan helt enkelt känslan av en vanlig kamera som inte står still som den ska. Riktigt irriterande.

"The Romantics" är nog bland det sämsta jag någonsin sett.

1. Lilas panikskrik kvällen innan bröllopet är det roligaste på hela filmen. Det säger en hel del.

2. Talen på repetitionsmiddagen är talen från helvetet.