Bra film trots falsk marknadsföring

Alice har skilt sig och vill nu sälja sitt hus som är alldeles för stort för henne. Som vanligt bjuder mäklaren in folk som är intresserade till huset för att ta en titt. Bland de som är intresserade är Lila och David. De har dock lite andra planer än de andra som är där och tittar. De vill inte köpa huset. De vill ta det gratis och döda alla som står i deras väg. Lila har dessutom gärna sex med sina offer innan hon dödar dem. Men när de ska döda Alice händer något med David. Han klarar inte av att döda henne utan håller henne gömd i ett skrymsle i källaren och låter henne bara komma fram på dagarna när Lila är och jobbar. Alice är alltså fast i sitt eget hus och ropar hon på hjälp riskerar hon att andra oskyldiga dör eller, om Lila upptäcker att hon fortfarande lever, sitt eget liv.

"Open House" är en rätt bra film. Kanske inte så nyskapande som man vill göra gällande på omslaget men det är intressant och den fångar mitt intresse. Speciellt Brian Geraghty är riktigt bra som David. Och dessutom får man fundera en hel del över vad David och Lila egentligen har för relation till varandra. Det hintas lite här och där men det dröjer ett tag tills man får det hela klart för sig.

Man slår även på stora trumman för att Anna Paquin och Stephen Moyer (Sookie och Bill i "True Blood") är med i filmen men deras roller är minimala och den som förväntar sig att se en film som de är med och bygger upp kommer att bli gruvligt besviken. Filmens regissör är Annas bror Andrew Paquin och det känns väl inte helt långsökt att både Anna och Stephen gör honom en tjänst genom att dyka upp i filmen.

Hur som helst. "Open House" är en hyfsad film som underhåller. Vissa saker kunde förmodligen gjorts bättre men den får ändå ses som en helt okej liten thriller som levererar ungefär vad jag förväntade mig.

Vi får en trailer och lite bilder från filmen och jag är glad att jag inte såg trailern innan filmen vilket ju oftast är meningen. Den avslöjar på tok för mycket av vad som händer i filmen och hade förstört många scener om man sett den innan. Fy!

1. Även "True Blood" kompositören Nathan Barr gör en insats i filmen.

2. Det känns fult att spela på Paquin och Moyers deltagande så stort som man ändå gör på baksidan av omslaget.

3. Ni som är vana att se Moyner i "True Blood" kommer få höra honom prata med en annan dialekt här.