Gamla fienderna blir nu samarbetspartners

Chuck och Axelrod slog i slutet av förra säsongen sina påsar ihop och inledde ett samarbete. Inte för att de helt plötsligt gillar varandra utan för att de har en gemensam fiende. När den här säsongen börjar så är de fortfarande på samma spår men är det något vi lärt oss med denna serie så är det att det inte behövs mycket för att forna vänner ska bli bittra fiender eller tvärt om. Axelrod fightas med Taylor som han tycker har förrått honom när han startade en egen firma. Nu försöker de förgöra varandra.

Chuck å andra sidan har ännu mer fiender som flåsar honom i nacken. Han siktar högre än åklagarämbetet som han fått sparken från men det blir inte lätt, snarare omöjligt. Något som Chuck snart blir varse, men som vanligt vägrar han ge upp. Dessutom har han har även sin tidigare lärjunge Bryan Connerty som nu tagit i hans tidigare tjänst i hälarna med ett mål i sikte. Att göra slut på Chuck en gång för alla. Allt är med andra ord sig likt för karaktärerna i "Billions".

Jag gillar serien och jag tycker att den håller förvånansvärt bra i denna den fjärde säsongen. Karaktärerna utvecklas och undviker att bli karikatyrer av sig själva och man lyckas vara seriös men även blanda in lite humor i det hela, både vad gäller karaktärerna och vad de gör. Ett exempel är en boxningsmatch som ordnas under säsongen.

Paul Giamatti och Damian Lewis är perfekta i rollerna som Chuck och Axelrod men även karaktärerna runt omkring dem fungerar riktigt bra. Chucks fru Wendy och Taylor får ta riktigt bra med plats men även de som jobbar för Axelrod får här komma fram och synas. Förmodligen är det just detta som gör att serien fortfarande fungerar. Det blir en bra helhet. Och som vanligt slutar säsongen med en cliffhanger som gör att man vill se nästa säsong nu!

1. Det är otroliga summor som de hanterar i serien. Man kan inte ens förstå hur mycket pengar det handlar om.

2. Malin Åkerman som spelar Axelrods exfru får dyka upp i en liten sekvens under säsongen.

3. Jag gillar att vi får följa medarbetarna på Taylors nya firma också. Det utökar antalet karaktärer och det tjänar serien på.