Gud trååååkigt!

"American virgin" är en typisk amerikansk collegefilm, och den är otroligt tråkig. Den handlar om Priscilla som ända sedan barnsben tutats i att sex är något dåligt av sina föräldrar. De har till och med gått så långt att hon avlägger ett kyskhetslöfte där hon vid en stor ceremoni lovar att inte ha sex innan hon är gift. Tack vare detta får hon ett stipendium för att studera på college.

Där är hon naturligtvis den präktigaste studenten och föga förvånande får hon dela rum med skolans värsting, Naz. Naz å sin sida är naturligtvis en tjej som gillar att både festa och umgås med killar. Hon är kort och gott Priscillas motsats. Det ena leder till det andra och innan hon vet ordet av befinner sig Priscilla på en fest ätande jordgubbsgelé, som hon tror att det är, och snart är hon så berusad att hon dansar topless på borden. Detta filmas av Ed Curtzman för Chicks Crazy, en serie DVD:er där så många tjejer som möjligt visar brösten. När Priscilla vaknar morgonen därpå inser hon att hon måste övertala Ed att ge henne tillbaka filmen och att om detta kommer ut blir hon av med sitt stipendium och hon drar skam över sin familj.

Ja, som ni säkert räknat ut nu är "American virgin" ytterligare en av alla dessa collegefilmer där huvudsyftet verkar vara att visa så mycket bröst som möjligt och om man sen lyckas klämma in lite handling däremellan är det bara en bonus. Tyvärr är handlingen vi får här otroligt tafflig och fjantig och dessutom otroligt tråkig. Allt är förutsägbart och det är ingenting som egentligen överraskar.

I rollen som Ed Curtzman ser vi Rob Schneider och tyvärr är denna som så många av hans tidigare roller riktigt larvig. Curtzman är en bröstfixerad sliskig snubbe som tyvärr faller platt. Det enda han är mer intresserad av än tuttar är att filma tuttar och karaktären Curtzman är så överdriven att han inte blir det minsta rolig.

Så, med andra ord kan man sammanfatta "American virgin" som en extremt tråkig film men larviga karaktärer och en otroligt fjantig handling som det inte kan finnas många som uppskattar. Kanske 14-åriga, hormonstinna, tonåringar finner något nöje i den men personligen har jag mycket svårt att se det. På DVD:ns omslag påstås det vara en film som de som gillade "American Pie" kommer att gilla. Personligen hatade jag "American Pie".

Inget alls som tur är.

1. "Årets vildaste party"! Står det på omslagets baksida. Skulle inte tro det…

2. När gjorde Rob Schneider senast en bra film? Nä, jag vet inte heller…