Hyfsad vampyrfilm med oväntat slut

Filmen börjar rätt normalt. En tjej, Amber, och hennes kompisar ska ta sig in till stan för att betala förskottshyra på hennes nya lägenhet. Deras bil pajar dock men snart får lift med en lastbil, bak i flaket som är ett sådant där skåp som täcker hela flaket och där de är helt instängda. De dricker, röker och spelar "Sanning eller konsekvens" och allt verkar vara under kontroll. Ända tills bilen börjar skaka och hoppa, och chauffören helt plötsligt vägrar släppa ut dem. Då övergår filmen från att vara trevlig till något helt annat.

Det ska nämligen visa sig att de blivit lurade av chauffören. Han som så motvilligt gav dem lift lurade dem ordentligt och nu kommer de att få betala ett högt pris för det. Det är nämligen så att chauffören kört dem till ett träningsläger. Problemet är bara att det är ett träningsläger för vampyrer och det är på dem vampyrerna ska träna.

"Prowl", som för övrigt är en väldigt svåröversatt titel, är sådär. Att kalla vampyrerna för vampyrer är kanske inte helt rätt. De är mer monster än sofistikerade vampyrer... och de ser dessutom ut mer som monster. Och till en början går det heller inte så bra för våra vänner. De dödas den ena efter den andra, men Amber klarar sig på något underligt sätt. Hon får till och med tag på en vampyr som hon hotar döda om hon inte får reda på vad som händer och varför de utsätts för detta. Först känns det lite konstigt att hon att övermanna en vampyr men det får sin förklaring lite längre fram i filmen.

Fram till dess att lastbilen anländer till vampyrerna känns det som om filmen skulle kunna bli något rätt bra men när de väl anländer känns det mest rörigt och överdrivet. Ibland känns det dessutom som om det varit viktigare att visa blod än att få handlingen att fungera. Filmen känns, hur underligt det än kan kännas att säga så om en vampyrfilm, inte helt trovärdig.

1. Känns väldigt underligt att de åker bak i lastbilen. Gör man så när man liftar i USA?

2. Upplösningen känns lite för tunn. Den fungerar och förklarar men känns ändå lite tunn. Jag har dessutom lite svårt att köpa den.

3. Filmens omslag känns mycket mer intressant än själva filmen visar sig vara.