Kan zombies bli rutin?

Nionde säsongen av "The Walking Dead" är här och jag kan inte låta bli att fråga mig själv om det inte räcker nu? Visst, jag tittar på serien fortfarande och jag har behållning av den, men inte alls på samma sätt som med tidigare säsonger. Det känns lite som om man sett allt förut och dessutom börjar det bli lite för mycket såpa över serien, om ni förstår vad jag menar. Karaktärerna är uppdelade på olika ställen och nu börjar de nästan bråka med varandra för att de inte har något annat att göra. Onödigt bråk som känns underligt. Men tanke på vad de alla varit med om borde de kunna kontrollera det bättre.

Många av dessa intriger känns helt irrelevanta för serien och faktum är att jag börjar ogilla väldigt många av karaktärerna nu. Några av dem dör under säsongens gång som vanligt och jag kommer på mig själv att inte bry mig. Visst, man är lite nyfiken på vem som ska dra det kortaste strået den här säsongen, men sen när det händer bryr jag mig inte. Inte som förr när man kände chock och sorg. Jag sitter faktiskt och hoppas på att vissa karaktärer ska dö. Vilka? Darryl, Michonne, Kungen och Carol är några som jag anser har gjort sitt.

Jag tror att om man ska lyckas hålla kvar tittarna i säsong 10 så måste man följa lillebror "Fear the Walking Dead" och byta ut stora delar av karaktärerna. För det vi har nu är rutin. Allt rullar på precis som det gjort tidigare och det hjälper inte ens att man plockar in en grupp som klär ut sig till zombies. De känns bara korkade som väljer att leva som zombies fast de inte är det. Hallå, varför skulle man vilja göra det?

Vi bjuds på flera timmar av extramaterial på denna utgåva. Man går igenom varje avsnitt och varje större händelse och analyserar vad det betyder för serien. Vi får även se hur en del scener spelades in och vi tar som vanligt farväl till ett gäng skådespelare, den här gången mer än vanligt.

Vi bjuds även på borttagna scener och kommentarspår. Och det bästa av allt, allt ligger på en egen disk så vi slipper leta efter det och vi riskerar inte att få saker spoilade. Bra!

1. Det är så tråkigt när man sitter och ogillar karaktärer av fel anledning.

2. Kolla i några scener när det snöar. Varför går man och fryser men ändå har jackan uppknäppt?