Oj vilket dravel...

Ibland kan det löna sig at läsa manuset både en och två gånger innan man tackar ja till en film. Nu vet inte jag hur Kevin Hart tänkte när han läste manuset till "Night School" eller hur det såg ut när han läste det, men såg det ut som den färdiga filmen kan jag bara säga, "vad fan tänkte du på Kevin?". Detta kan vara en av de sämsta filmerna han gjort. Jag säger kan vara bara av den anledningen att jag inte sett alla filmer han gjort. Av de jag sett är detta definitivt den sämsta.

Filmen handlar om Teddy som hoppade av skolan som ung, jobbar med att sälja grillar och har ett hyfsat liv. Dessvärre har han en flickvän som är rik som ett troll och naturligtvis får inte han som man vara den som tjänar minst. För att täcka upp för detta så betalar han alltid när de är ute och äter, om han inte ser till att ha något att klaga på så de slipper betala. Hur som helst blir han av med jobbet och för att få ett nytt måste han ha ett det avgångsbetyg han saknar och för att få det behöver han gå på kvällsskola. Naturligtvis på samma skola som han gick som ung och där hans värsta fiende från skoltiden nu är rektor.

Ja, ni förstår upplägget och om någon undrade så är filmen precis sådär förutsägbar som man sitter och hoppas med hela sitt väsen att den inte ska vara. Men det är den och dessutom är skämten på den nivån att jag sitter och tänker att här vill de nog att jag ska tycka att det är roligt fast jag gör det inte. Inte bra. Så, gör er själva en tjänst och skippa denna och se något annat i stället, nästan vad som helst är bättre. Och Kevin, skrattar du inte när du läser manuset är det en hint…

Vi får en massa kortare klipp där vi får se gag reels (som är minst lika tråkiga som själva filmen) och lite annat. Vi får se hur de dansar och hur de spelar in filmen, men det blir som långfilmen, väldigt tråkigt.

1. Oops, en titt på IMDB visar att det faktiskt är Kevin som skrivit manus till filmen...

2. Jag har inte dyslexi men jag gillar inte att man, om man ser nyktert på filmen, säger till alla som har det att om ni bara skärper er så fixar ni det.

3. Hela filmen känns väldigt löjlig…