Nio främlingar och Nicole Kidman

Nio för varandra okända personer samlas på ett resort för att hitta sig själva. De har alla olika anledningar till att de kommit dit men de har alla det gemensamt att de vill må bättre. Den som ska hjälpa dem att må bättre är Marsha Smitrichenko, en excentrisk terapeut som de alla hört mycket om och är både rädda för och exalterade inför att träffa.

Väl på plats visar det sig att stället de kommit till är än mer udda än de trott från början. Alla mobiler och andra saker de kan använda för att kommunicera med omvärlden med tas ifrån dem. Vissa personliga saker tas ifrån dem och utöver det drogas de. Visserligen i små doser men det får effekt och saker börjar hända. Allt är dock ofarligt och leder till deras läkning enligt Marsha.

Men trots att det är en udda miljö och annorlunda metoder så köper gästerna det, ibland kanske lite för lätt. De tillåter att Marsha och hennes personal drogar dem och trots att de känner sig konstiga så låter de henne köra på. Allt för att bli bättre. Frågan är bara om Marsha har gästernas bästa i åtanke eller om hon har andra anledningar till att de är där? En egen agenda kanske…

Skådespelarna känner man igen. Många har vi sett i andra filmer och de gör sina roller här riktigt bra. Som Marsha ser vi Nicole Kidman och hon balanserar precis på gränsen mellan geni och galning och hon gör det väldigt bra. Vi ser även Melissa McCarthy, Michael Shannon, Regina Hall och Manny Jacinto i några av rollerna. Det som sänker serien lite är de två sista avsnitten. Där går man från att vara spännande och mystisk till att var mest präktig och det mesta löser sig till det bättre. Saker som man byggt upp tappar man bara bort och det blir inte så mycket med det, vilket är trist. Man hade kunnat gjort mer. Men på det hela är det ändå en helt okej serie.

1. Lite överdrivet är det att gästerna köper det Marsha säger hela tiden. Jag hade nog dragit rätt snabbt.

2. Jag gillar familjen Marconi.

3. Bobby Cannavale är bra som Tony. Så där lagom otrevlig.