Fortfarande lika underhållande

Så var tjejerna på The Playboy Mansion återigen tillbaka i rutan. Holly, Kendra och Bridget fortsätter att underhålla i den tredje säsongen av "The Girls Next Door". Allt är som vanligt och de lever sina fantasiliv på The Mansion med Hugh Hefner hasandes runt i sin pyjamas. Aldrig förr har en så gammal man kommit undan med att springa omkring så mycket i sin pyjamas. Men det klart, han ju miljonär.

För övrigt så framträder tjejernas personligheter mer och mer ju mer man ser av serien och här i säsong tre blir det ännu tydligare. Min personliga favorit är Kendra som är den av tjejerna som är mest naturlig. I ett avsnitt försöker hon lära sig lite vett och etikett och jag skrattar högt flera gånger. Speciellt när hon, till etikettlärarinnans fasa, tar fram sitt specialglas som hon använder på fester. Det speciella med det är att det har ett bra grepp som gör att hon inte tappar det om hon blir för full.

Holly å andra sidan är den som mer och mer ser ut att vara den som ska ta över Playboyimperiet efter att Hugh vandrat till de sälla jaktmarkerna. Hon är med och styr upp fotosessioner, hon får de nervösa modellerna att slappna av, hon ordnar fester och hon försöker att få allt att funka och alla att må bra. Personligen gissar jag på att hon blir Hughs efterträdare… om inte hans syster redan lagt beslag på den platsen…

När det gäller Bridget är hon den som är mest… bimbo, om man får använda ett sådant ord. Hon är den som har ett helt rosa rum, hon är den som skaffar navkapslar med Playboykaniner på, hon är den som försöker uppfostra sin katt och hund till att faktiskt gilla varandra. Samtidigt är hon den enda som har en karriär utanför The Mansion. Hon håller nämligen på att utbilda sig till programledare samtidigt som hon har en radioshow som sänds en gång i veckan.

Förutom detta rullar säsongen på i samma stil som de tidigare två. Det hålls fester på The Mansion, det visas film, det tas kort och så vidare. Serien verkar dessutom bli mer och mer populär för varje säsong om man ska döma efter det bemötande tjejerna får när de är med på något event. De behandlas som superstars var de än går, vilket inte är illa för tre tjejer som egentligen inte gjort så mycket mer än att öppna upp sina liv för oss… och dessutom lyckats bli Hugh Hefners flickvänner förstås.

Säsong tre av "The Girls Next Door" är lika rolig och underhållande som de tidigare två och hur billigt det än är kan jag inte förmå mig själv att förundras över de liv dessa tjejer lever. Hugh äger dem från det att de vaknar tills de går och lägger sig. Han bestämmer vad de får och inte får göra och det är inte mycket i deras liv som inte kretsar runt Playboy. Nu låter detta som om de tvingas göra en massa saker de inte vill men så är definitivt inte fallet. Tjejerna vet precis vad de gett sig in på och de är precis där de vill vara. Det är just det som gör serien så underhållande.

Som vanligt finns det kommentarspår till alla avsnitten av tjejerna, deleted scenes och promos, också för alla avsnitten.

Dessutom får vi också ett en timmes specialavsnitt där Hugh och flickorna kryper upp i sängen för att se tillbaka på saker som hänt under seriens gång. De kommenterar speciella händelser och plockar även fram sina favoritavsnitt.

1. Kolla noggrant på Bridgets hund så ser ni att han ser ut exakt som The Animal i "Mupparna"

2. I ett avsnitt är Kendra med i en biltävling där hon tävlar mot självaste George Lucas. Tyvärr kraschar hon…

3. Moralen i USA når nya höjder i och med denna DVD-utgåva. Nu kan man inte bara få censurerad bild. Man kan även få text och ljud med censur. Som tur är kan man också få allt ocensurerat.