Ny wrestler, samma dåliga film

Ni vet de här filmerna där man tar en amerikansk wrestler och låter honom göra en lite småkomisk, otroligt stark och slagkunnig karaktär? Ibland försöker man vara seriös och ibland försöker man inte ens utan hoppas på att namnet och WWE (som det största amerikanska wrestlingförbundet heter) ska locka tittare. Nu är det dags igen för en film av den typen, men med en skillnad. Den här gången är det en kvinnlig brottare som vi ser i huvudrollen.

Det är Trish Stratus som den här gången får agera tuff brud som kan det mesta. Hon tar sig an vem som helst och oftast gör hon det med framgång. Här spelar hon en prisjägare som tillsammans med sina två kumpaner åker runt och plockar in skurkar mot betalning. En dag får de tag på en gangster som erbjuder dem en större skurk om de låter honom gå. De nappar. När de så tagit honom ringer hans boss upp och erbjuder en million i utbyte mot att de lämnar över gangstern till honom i stället för polisen. Prisjägarna vet att han kommer att dödas men å andra sidan förtjänar han det nog… Eller?

Det är inte mycket som är bra med den här filmen. Skådespelarna är minst sagt mediokra. Handlingen balanserar mellan tråkig och larvig och inte ens slagsmålsscenerna, som här skulle kunna ha blivit bra med tanke på att det är wrestlers som livnär sig på att fejkfightas som utför dem, blir bra. "Bounty Hunters" får tyvärr ses mest som en gäspning i filmutbudet.

1. Från början hette filmen "Bail Enforcers".

2. Om man kollar Trish Stratus tidigare meriter inom film innehåller de mest wrestling och Divafilmer (som de kvinnliga wrestlerna kallas, det vill säga lättklädda tjejer).

3. Trish heter egentligen Patricia Anne Stratigias.