Ofrivilliga och klantiga spioner

Jeff och Karen lever ett enkelt liv. Hon designar badrum och han jobbar med personalfrågor. De trivs bra med sina liv och sina grannar. Men så en dag flyttar Tim och Natalie Jones in i grannhuset och inget blir sig likt. Tim och Natalie är perfekta i alla avseenden. Det spelar ingen roll om det gäller att laga mat eller kasta pil, klä sig snyggt eller prata kinesiska. Tim och Natalie kan allt.

Karen fattar dock misstankar. Ingen kan vara så perfekta som de är. Efter lite efterforskningar visar det sig att Tim och Natalie är spioner. Och nu när Jeff och Karen kommit på dem får de hjälpa dem med uppdraget de är på. Inte så att Tim och Natalie vill ha med dem men omständigheterna gör att de behöver hjälp och efter som de vet vad de håller på med får det bli så. Det blir naturligtvis helt galet…

Jag gillar filmen. Den är rolig och man skrattar ofta. Zack Galifianakis och Isla Ficher är perfekta som Jeff och Karen och Jon Hamm och Gail Gadot lika så som deras motsatser Tim och Natalie. De kompletterar varandra väldigt bra. Sen kan man ju tycka att framförallt Jeff är lite väl klantig emellanåt men det får man köpa. Detta är en komedi och då blir det lite så. Som tur är så slipper vi en massa under-bältet-skämt. Filmen levererar och jag blir underhållen.

Vi bjuds på lite bilder och lite borttagna scener plus en liten titt bakom kulisserna.

1. Har ni kollat trailers så ser vi att det där finns en scen där Jeff ropar på hjälp i en mick som gömd i hans slips. Den scenen finns inte med i filmen.

2. Man har verkligen velat få Tim och Natalie att likna James Bond. Både utseende, uppträdande och specialprylar finns med.