Decolletage och pang-pang

70-talets pangbrudar Brigitte Bardot och Claudia Cardinale catfightas i den här pang-pang-rullen så att svetten lackar i decolletagen och ökensanden yr i luften, allt för att få rätten till ranchen Little P. Bardot spelar desperadon Frenchie King som tillsammans med sina fyra systrar skapat oro i västern genom sina otaliga tågrån där de maskerat sig så övertygande att alla tror att de är män. Vid det senaste rånet kom de över äganderätten till Little P där de nu beslutat sig för att bo.

I ranchen intill bor Marie (Cardinale) med sina fyra smådumma bröder. De är traktens vildingar, men inte kriminella. Inte helt i alla fall. Efter tågrånet snodde en av bröderna en väska som han gav till sin syster och i den fanns en karta som pekade ut hittills okända oljekällor i trakten, bland annat på Little P, varpå Marie genast vill köpa ranchen.

Allting hänger ihop med en doktor som haft både äganderätten och kartan men under rånet blev av med båda. Alltså går Frenchie King in i rollen som Dr Miller och försöker lista ut varför Marie vill köpa gården. Med fyra systrar som kan sysselsätta fyra bröder kan Frenchie och Marie vässa klorna ordentligt innan de brakar samman i sin slutgiltiga fajt.

Gillar man gapiga franska filmer med ganska fåniga bikaraktärer så är "Västerns vildaste brudar". De där fyra bröderna är som fyra stycken Everett Dalton och tämligen tramsiga. Däremot är huvudrollsinnehavarna Brigitte Bardot och Claudia Cardinale bra i sina roller. Här kan man snacka om skinn på näsorna även om de får dras med rätt så våpiga utstyrslar.

Filmen som sådan är ganska lättsam underhållning, varken särskilt spännande eller rolig men ändå underhållande.

1. Filmen är inspelad i Spanien men ser precis ut som vilken gammal västernfilm som helst.

2. Filmen har även några amerikanska skådespelare så språket varvas lite då och då. Bland annat spelar Michael J. Pollard en väldigt tafatt sheriff.