En låååååånnnnng film

"Make-out with Violence" låter ju definitivt som en intressant film eller hur? Det tyckte jag också innan jag såg den...

I filmen får vi följa de två bröderna Patrik och Carol. Jo han heter faktiskt så. Deras föräldrar hade nämligen bara hittat på ett pojknamn och ett tjejnamn så när det blev tvillingar fick de varsitt. Tillsammans med deras lillebror Beetle och kompisen Rody hittar de två en försvunnen tjej som alla tror dött. Nu ska det visserligen visa sig att hon har just det och nu i stället är något som liknar en zombie på lugnande tabletter. För det mesta ligger hon i ett badkar medan de försöker mata henne med bland annat levande råttor.

Det är ungefär allt som händer i filmen. Den första halvtimmen är lite inledande så vi ska lära känna karaktärerna men då allt går så långsamt vill vi bara bli av med dem istället. De är dessutom ovanligt tråkiga karaktärer. Sen hittar de så den försvunna tjejen Wendy och då tror man ju att det ska ta fart, men icke sa Nicke. Då blir det om möjligt ännu mer långsamt.

När sen filmens 105 minuter är över är man så tacksam för att det äntligen är slut att man nästan tycker att den var bra. Men det var den inte. Det var skönt att den tog slut, men den var inte bra! Den är tråkig, lång och framförallt är Wendy en riktigt dålig zombie. Så, mitt råd blir följande. Se vilken annan zombiefilm som helst och den kommer att vara bättre. "Make-out with Violence" är skräp!

En ganska så ambitiös bakom kulisserna-film på drygt 30 minuter bjuds vi på men då filmen i sig är så tråkig blir det knappast intressant att se hur den gjordes. Sen får vi också en trailer och lite bilder ur filmen.

1. Filmen ska ha tagit fyra år att slutföra vilket känns helt otroligt. Men lite cred ska de ha för det märks inte att det tagit så lång tid när man ser filmen.

2. Eric Lehning som spelar Patrik tog ut en livförsäkring för att ha råd att slutföra filmen. Inget vidare beslut.

3. Lite kul är det att en av bröderna heter Carol...