Det börjar bra i alla fall...

Martin Frost, en författare som just avslutat ett tre år långt arbete med sin senaste roman, lånar ett par bekantas hus för att få vara i fred. Han vill inget hellre än att göra ingenting under några veckor. Efter en stund börjar dock en idé ta form och han kan inte låta bli att påbörja arbetet med en ny historia. Efter att ha accepterat att han kommer att skriva klart den går han nöjt och lägger sig för natten.

När han vaknar morgonen därpå ligger det en okänd kvinna i sängen hos honom. Hon presenterar sig som Claire Martin. Först, mycket på grund av att hon har samma efternamn som hans förnamn, tror Martin att hon skämtar. Hon förklarar sen att hon är systerdotter till frun i familjen som lånat ut huset till Martin. Motvilligt går han då med på att hon också får stanna så länge hon inte stör honom.

Naturligtvis leder det hela till att de inleder ett kärleksförhållande och livet leker för Martin och han har sällan varit lyckligare. En dag när han som lånat ut huset till Martin ringer avslöjas det dock att det inte finns någon systerdotter. Claire har alltså ljugit för Martin om vem hon egentligen är och frågan är nu vem hon egentligen är. Martin måste dessutom fråga sig om hon faktiskt finns på riktigt eller endast i hans fantasi?

Här övergår filmen "Inner life on Martin Frost", från att ha varit rätt intressant, till att bli konstigare och konstigare. Det är svårt att avgöra vad som är på riktigt och vad som inte är på riktigt och personligen tappar jag intresset för filmen ungefär här. Innan kändes det som om den var på väg att ta fart men tyvärr tappar den istället farten på grund av alla underliga svängar den tar.

Däremot gör både David Thewlis och Iréne Jacob riktigt bra ifrån sig som Martin och Clarie. Båda är duktiga skådespelare och underligt nog ger de sina underliga karaktärer en hel del trovärdighet. Dessutom funkar den berättarröst som hörs lite då och då väldigt bra.

Filmen innehåller inget extramaterial.

1. Vi ser Michael Imperioli (Christopher Moltisanti i "Sopranos") i en roll och som vanligt gör han riktigt bra ifrån sig.

2. Titta lite närmare på omslaget till DVD:n så ser ni att framsidan och baksidan hör ihop och visar Martin och Claire på varsin sida om en dörr.