Horan som troligen önskade hon var död

"Dead hooker in a trunk" handlar om just det som titeln säger. En död hora i en baklucka på en bil. Bilen ägs av två systrar som när de hittar henne inte riktigt vet hur hon hamnat där. Tillsammans med en kompis och den ena systerns vän/pojkvän bestämmer de sig för att de måste göra sig av med henne själva i stället för att gå till polisen. Detta är grundstoryn i filmen och sen händer det en massa saker under vägen.

Filmen är gjord av Jen och Sylvia Soska som även spelar de två systrarna och det som gör denna film annorlunda mot många andra filmer av den här typen är att det är mindre nakna bröst än det brukar vara. Om det sen beror på att den är gjord av tjejer låter jag vara osagt. Hur som helst har systrarna velat göra en slasherfilm och till viss del även lyckats. Det är mycket blod, inget snack om det. Tyvärr blir det lite väl överdrivet när en av dem får armen bortsliten, provisoriskt fastsydd och sen lyckas tända en tändare med den och andra scener i samma stil.

Dock är det inget fel på fantasin och det händer verkligen saker hela tiden. Det känns lite som om systrarna Soska släppts lös i en godisaffär och fått härja fritt, ju mer desto bättre verkar de ha tänkt. Och de gör det bra men det hela känns väldigt amatörmässigt vilket sänker filmen. Men det behöver ju inte betyda att vi inte får se mer och bättre saker av systrarna i framtiden. Titta bara på hur Peter Jackson inledde sin karriär...

En insats som dock måste berömmas är Tasha Moth som spelar den döda horan. Hon släpas runt på de mest oömma sätt och ställen och det skulle inte förvåna mig om hon emellanåt önskade att hon faktiskt var död på riktigt. Viljan att göra en bra film finns där. Skådespelarmässigt kanske de ska anlita andra skådisar i framtiden (förutom Tasha Moth då...) och dessutom se till att de får mer pengar. Men som en inkörsport fungerar filmen säkert.

Förutom ett kommentarspår får vi även en del borttagna scener och intervjuer samt tre olika trailers för filmen. Vi får även se bakom kulisserna på filmen, men det är i formen att någon filmat lite under inspelningen och inte den där vi får förklarat för oss hur man gjort vissa scener. Knappt godkänt blir omdömet för extramaterialet.

1. Tjejerna har redan en ny film på gång, "American Mary", som de båda skrivit manus till och även regisserat.

2. C.J. Wallis som spelar den manliga huvudrollen jobbade även en hel del bakom kameran både med klippning, ljud och promotion för filmen.

3. Tvillingarna Soska är verkligen lika och i början trodde man nästan att det var samma skådis i båda rollerna.