Från skitigt vandrarhem till glittriga Vegas

"Hostel" utan Eli Roth är lite som korv med bröd utan bröd. Det skulle kunna fungera men blir förmodligen inte lika bra. Just så blir det i "Hostel 3". Många av ingredienserna som man förväntar sig finns där men de funkar inte alls lika bra som de gjorde i de första filmerna. I "Hostel" var det just ovissheten om vad som skulle hända som var nyckeln. I uppföljaren "Hostel: Part 2" vände man på steken för att visa i stort sett samma upplägg men från förövarnas perspektiv. Nu i tredje filmen har man förlagt handlingen i Las Vegas och naturligtvis är det spel som gäller. Nu mördas folk inför publik som kan spela på hur lång tid det kommer att ta innan offret berättar för sin bödel att han/hon har familj och barn eller vilken typ av "verktyg" bödeln kommer att använda.

Vi får följa en grupp med fyra killar som är i Las Vegas för en svensexa för en av dem. Naturligtvis urartar det hela och de tvingas slåss för sina liv. Tyvärr så känns filmen riktigt slarvigt gjord och inte alls med den finess som ändå fanns i de två tidigare filmerna. Nu anstränger man sig för att hitta på raffinerade sätt att döda folk på och tycker sen att det räcker... vilket det naturligtvis inte gör. Det hela slutar i att man på ett rätt taffligt sätt slarvar bort det som Eli Roth ändå byggde upp i de två första filmerna.

Det som är lite kul med filmen är att man många gånger tror att saker ska hända fast de inte gör det, eller i alla fall inte på det sätt man trott. Det är bra men det räcker inte för att göra en bra film tyvärr. Hade det funnits någon rättvisa hade "Hostel 3" slaktats långt innan den släppts ut på marknaden, det tror jag vi alla hade blivit lite gladare av.