Obehagligt om än lite överdrivet

Juliet har just brutit upp ur ett längre förhållande efter att hennes sambo Jack varit otrogen mot henne i deras egen säng. När hon så hittar en underbar lägenhet till ett pris som verkar för bra för att vara sant tvekar hon inte utan slår till direkt. Men som så ofta - ser något allt för bra ut är det oftast för bra och så även här. Juliet och husets ägare Max inleder ett förhållande, om du frågar Max, men en liten flirt om du frågar Juliet. När sen Juliet inser att hon inte vill gå längre blir situationen konstig.

Det är dock inte det enda som är konstigt. Juliet börjar försova sig allt oftare och det är något med huset som inte står rätt till. Juliet är så säker på sin sak att hon låter installera övervakningskameror, något som ska visa sig vara en bra ide.

"The Resident" är rätt bra även om den känns lite som en lågbudgetfilm. Hilary Swank är riktigt bra som Juliet och Jeffrey Dean Morgan likaså som den lite olustige husägaren. Det som jag har lite problem med är väl att det känns lite svårt att köpa allt som händer och att Juliet inte skulle märka mer men samtidigt är detta inget stort problem. I vissa situationer är det dock mer irriterande än andra.

Annars är "The Resident" en rätt obehaglig film och man känner verkligen med Juliet. Hennes maktlöshet inför det som händer och än mer när hon faktiskt förstår vad som hänt henne. Sen gillar jag att vi tittare får reda på vad det är som händer och vem som ligger bakom det långt innan Juliet får det. Det ger oss ett övertag som gör filmen mer spännande.

1. Både Jessica Alba och Maggie Gyllenhaal skulle spela Juliet innan rollen till slut gick till Hilary Swank

2. Christopher Lee dyker upp som Max sjuke farfar. Kul att se honom igen.

3. Jeffrey Dean Morgan som åtminstone jag känner igen från många filmer var mycket bättre än jag förväntade mig. Kul!