Detta har vi sett tidigare

Den som tror att "The House Bunny" ska tillföra något nytt i era liv kan lägga av att läsa redan nu. Det är nämligen så att vi har sett allt detta förut. Vi får här se Shelley Darlingson (bara namnet känns som hämtat ur en Kalle Anka-tidning) bli utkastad från The Playboy Mansion och nu tvingas klara sig på egna ben. Saken blir inte heller bättre av att hon motsvara alla stereotyper av dum blondin. Hon kan inte, vet inget och tror gott om alla.

Av en slump hamnar hon på ett skolområde och bestämmer sig för att ta jobb som husmor hos föreningen ZETA. Problemet är bara att ZETA är på väg att utplånas då att inga studenter vill gå med i föreningen. Vilket inte är så konstigt då de få medlemmar de har är som hämtade ur en skruvad skräckfilm. Ju konstigar desto roligare verkar man felaktigt ha resonerat när man skrev manuset.

Hur som helst. Shelley är både sexig och vet hur man använder sin sexighet för att locka till sig killar. Lyckas man med det är steget inte långt från fräcka fester och mer medlemmar. Sagt och gjort, Shelley börjar förvandlingen av ZETAs tjejer och resultatet blir över förväntan.

Dock märker de snart att ZETA nu inte är ett dugg bättre än de andra föreningarna och kastar man skyller allt detta på Shelley som nu kastas ut ur föreningen. Hon flyr i sin tur tillbaka till The Playboy Mansion (att hon kastades ut var hela tiden en ond plan från en avundssjuk medsyster) för att åter följa sitt livs långa dröm, att bli Miss November. Hon märker dock att hon inte längre är lycklig där och ZETA märker i sin tur att de vill ha henne tillbaka. Och naturligtvis löser sig allt till det bästa och snart är allt ställt tillrätta och slutet blir lika sockersött som man kunnat förvänta sig.

Med andra ord intet nytt. Vi har sett det allt tidigare och förmodligen bättre utfört också. "The House Bunny" borde inte ha gjorts men nu när den finns borde den gömmas undan…och det fort. Dessutom (och detta är nog det värsta med hela filmen) dyker Tom Hanks son Colin Hanks upp i rollen som Shelleys kärlek. Och det gör ont i mig att se en ur Hanksklanen i en skitrulle som denna. Tom, vad gör du? Berätta för grabben vilka filmen man ska hålla sig borta från! Ta ditt föräldraansvar!

Extramaterialet består av lite borttagna scener (som varken gör till eller från för filmens handling), ett gäng minidokumentärer och en musikvideo till låten "I Know What Boys Like" med Katharine McPhee som spelas i filmen. Dessutom får vi en introduktion till musikvideon som är knappt 30 sekunder kort och helt obegriplig.

1. Hugh Hefner med flickvänner dyker upp som sig själva i filmen.

2. Hade man bara tagit något mer normala tjejer till medlemmarna i ZETA hade filmen genast blivit lite bättre. Som det är nu är de så överdrivna att det bara blir larvigt.

3. Som vanligt i denna typ av filmer är det många skämt som bygger på sex… de flesta även de rätt uttjatade.