Det räcker inte ända till ett A

Olive är en rätt anonym tjej i skolan. Ingen lägger märket till henne tills en dag då en liten vit lögn förändrar allt. För att slippa följa med sin bästa kompis och campa hittar hon på att hon har en dejt med en kille. Efter helgen är kompisen nyfiken på vad som hänt och det ena leder till det andra och slutar med att hon säger att hon blivit av med oskulden under helgen. Oturligt nog för Olive tar detta samtal plats inne på en toalett där skolans fröken präktig samtidigt befinner sig och det dröjer inte länge förrän hela skolan vet vad som hänt.

Olive blir nu skolans slampa och när så en kompis frågar om hon kan fejka att de haft sex så att ingen ska veta att han är homosexuell ställer hon upp, vad har hon att förlora? När det funkar kommer det snart andra som också de vill att hon ska ha fejksex med dem också vilket hon går med på. Det hela slutar naturligtvis i kaos och hennes rykte är nu ännu mer förstört.

Olive spelas av Emma Stone och hon gör rollen riktigt bra. Problemet med filmen är att den är lite för förutsägbar. Det betyder dock inte att den inte är underhållande men kanske kunde man fått den lite mer överraskande. Speciellt vad det gäller slutet som både känns allt för tillrättalagt och för osannolikt. Men samtidigt påminner det en hel del om de slut kärleksfilmerna hade under 80-talet (något som nämns flitigt i filmen).

Något som är lite speciellt med filmen är att den berättas av Olive genom att hon berätta den via en webbkamera. Detta varvas sen med själva filmen. Ett effektivt sätt att föra historien framåt. Naturligtvis innehåller filmen också en hel del moraliska pekpinnar gömda bakom skratten och då framförallt själva slutet, att man ska göra rätt i slutänden, vad som än hänt innan dess.

Hur som helst är filmen rätt underhållande, trots att den är förutsägbar och lite för moralisk, och även om det inte är någon man kommer att minnas efter några dagar, underhåller den för stunden och det duger rätt bra.

Blu-ray-utgåvan innehåller en hel del extramaterial och förutom kommentarspår får vi även möjligheten att se filmen med popups som dyker upp lite här och där och förklarar saker och ting under filmens gång.

Sen får vi även några filmer om hur filmen spelades in men det roligaste är ändå Gag Reel där skådespelarna gör bort sig. Vi får även se Emma Stones auditionfilmer som visserligen är lite kul i och med att de visar hur det går till vid en audition, men samtidigt för långa för att vara riktigt kul.

1.Jag gillar Olives föräldrar, det är riktigt sköna.

2.Url:en FreeOlive.com som nämns i filmen funkar faktiskt och går till filmens officiella sida.

3. Manuset till filmen skrevs under fem dagar. Inte illa.